vrijdag 14 maart 2008

14 maart 2008

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier een stukje geschreven heb....maar nu moet het er dan toch maar van komen...
Ten eerste begint het weer hier vriendelijke vormen aan te nemen...de lente komt er aan. De sneeuw begint al aardig op te lossen, maar er is altijd nog kans op meer sneeuw. De temperaturen op de dag liggen tussen de 5 en 10 graden maar met de zon er bij voelt het een stuk warmer aan, en s'nachts vriest het nog licht. Terwijl ik dit type begint het hier te sneeuwen.....

Met Duke gaat het heel erg goed, de wond is dicht en er zit nu een korst op, ook is er zoals de veearts vertelt had te zien dat er een velletje begint te groeien. Ook begint hij een beetje te groeien nu....ik had even het idee dat ik een pony zou over houden......
Kennfield doet het ook super...we hebben inmiddels zijn winterdeken verwijderd en vervangen voor een zomerdeken. Ook aan de paarden kun je merken dat het weer beter word, want ze beginnen aardig te verharen.

De kinderen doen het nog steeds goed op school, alleen ronette is gezakt voor haar wiskunde....eigenlijk is heel de klas gezakt dus ze is geen uitzondering...vraag me af of het niet aan de leerkracht ligt.
Dionne heeft met haar klas een wedstijd gewonnen ......kaartjes voor de Edmonton Oilers.......de Oilers hebben gewonnen en Dionne heeft een hele leuke dag gehad. Al met al beginnen ze al aardig in het engels te converseren. En de kinderen uit Canada proberen wat Nederlandse woordjes te leren, maar dat lukt nog niet zo goed.....ze kunnen de sch niet uitspreken, wat wel grappige momenten oplevert.

Marcel werkt hard zo als altijd....op dit moment bouwen ze de nieuwe werkplaats, en dat leek mij niet zo groot, maar nu het gebouw staat is het toch wel een flink ding.

Verder kijken we uit naar de eerste bezoeken uit Nederland....Jan en Afa komen dan al over 2 maanden, en de maand erna Peter, Monica en Angela.
Er is hier een mooie zomer voorspelt, wat voor ons bezoek wel zo leuk is.
Ik heb inmiddels wat dingen opgezocht om te bezoeken, en ik denk dat het een leuke trip word, we hopen dat de bezoekers dat uiteindelijk ook vinden.

Ook hebben we weer een pakket uit Nederland gekregen.......20 kilo zwaar... Dat zijn heel wat koekjes, snoepjes en andere lekkernijen. Is onwijs leuk om te ontvangen en we zijn er dan ook heel blij mee, heb alleen wel een slot op de kast nodig, want dat gaaijes steelt het onder je neus vandaan.

Onze vrienden Linda en Gary zijn op dit moment op vakantie in de States.
Als ze terug komen aan het einde van de maand dan gaat Gary mij leren schieten.....ik ga beginnen met een "22" ......zegt me helemaal niks, maar ik heb er wel zin in......ik voel me al een rambo als ik er aan denk. Ook gaan we nog een dagje stoeien met de quads......spannende tijden komen er dus aan......

Nou dit was het weer even voor deze keer......

Groetjes van ons allen

1 opmerking:

Jan Meijers zei

Hoi Mar, Lin,
Nou, je zorgen over de Hertog zijn aan het afnemen, mooi zo. Wordt het met Duke ook weer zoals ie daarvoor was?
Jullie hebben intussen dus ook mooi weer besteld. Goed zo. Wat doen trouwens de "Edmonton Oilers" behalve na de wedstrijd oliƫn? Honkbal? Rugby?
Zoals het met de kinderen gaat is denk ik in lijn met de meeste kinderen in zo'n situatie, dat ze onder andere de taal sneller leren dan de ouders. En ook vaak beter...
Dat schieten kan ik je (denk ik) wel alvast een klein ietsje over vertellen: die "22" moet je rechts van een decimaalteken zetten, dan geeft dat getal het kaliber (de diameter) van de kogel(s) in inches, dus zo'n zes millimeter, iets meer dan een kermisluchtbuks. Alleen door het kruit wel meer kracht. Verder gewoon een kwestie van de goede kant van het ding van je af houden...