zondag 18 november 2007

Zondag 18 november

We hebben het ziekenhuis in Ponoka nu ook aan de binnenkant gezien.
Ronette was op school met wat vrienden aan het dollen en daarbij had ze haar duim bezeerd. We dachten dat het gebroken was, maar gelukkig viel het mee, wel in het verband en de volgende dag was haar hand helemaal blauw........zal wel pijn gedaan hebben.
Vorige week was ik op weg naar huis over de 2a (highway), plotseling stak er een knoepert van een hert over, en in het donker zie je ze haast niet, ik kon hem nog net ontwijken, maar scheelde maar een zondagkrant.......Als er sneeuw ligt zullen er wel aardig wat slachtoffers gaan vallen onder de herten populatie.
We hebben inmiddels de schoolfoto's van de kinderen binnen en deze naar wat familieleden opgestuurd, en al aardig wat leuke reacties daarop gekregen.
Vrijdagavond was het moonlight shoppen in Ponoka, dus even wezen kijken en aardig wat leuke dingen gekocht met 25 % korting.....dat is pas winkelen. Zaterdagochtend zouden we vroeg vertrekken naar Edmonton voor een bridal shower. In Nederland kennen we dit niet, maar dit is een feestje waarbij vrouwen bij elkaar komen om de aanstaande bruid kadootjes te geven......erg gezellig. Helaas liep het allemaal iets anders dan geplant, want toen ik s'morgens naar de paarden ging om het paard van Tanaya zijn medicijnen te geven bleek hij die ochtend te zijn overleden.
Storm was 28 jaar en zag er de laatste tijd erg slecht uit.....vandaar ook de medicijnen......helaas heeft het hem niet geholpen. Tja en dan loop je niet zo maar weg.....Het paard moet uit de stal gehaald worden, en een dier van gemiddeld 500 kilo wat stijf is til je niet even op. Tanaya was enorm
overstuur, wat logisch is, en ze wide niet met ons mee. Uit eindelijk vertrokken we om half tien en hebben haar toch meegenomen.
Het was een leuk feestje, maar wel met een donkere wolk erboven. Het breekt je hart om een kind zo een verdriet te zien hebben.
Vandaag word de verjaardag van Darian en Auraura gevierd, we gaan naar het zwembad.......lekker zwemmen....en daarna naar het huis van Lisa waar het feestje verder gaat.
Ik moet nu dus ook gaan stoppen ........moet de kadootjes nog inpakken.
Groetjes van de meijertjes

3 opmerkingen:

eric & mo zei

Jeetje wat naar van dat paard zeg! Ik kan me voorstellen dat Tanaya daar kapot van was, ik had het al met mijn konijn ... pfff
Die foto's heb ik ook gehad, maar ben er nog niet aan toe gekomen om erop te reageren (sorry) maar was er wel enorm blij mee!! Dat was nog eens leuke post, ipv al die rouwkaarten die bij ons op de mat vielen.(oa oom en oma van Eric). Ik heb ze meteen in mijn foto boekje gedaan en zo kan ik met alle trots mijn neefje en nichtjes laten zien die aan de andere kant van het aardbolletje wonen. Ik zal er ook een paar jullie kant op sturen van jullie jongste nichtje.
Leuk he al die feestjes daar, baby-shower, bridal shower, halloween, dat is daar allemaal. Hier kennen we dat niet. Ik moet ze hier ook elk jaar weer vertellen wat Sint Maarten is. Een collega op mijn werk die kent het weer wel, dat is een Fries.
Heel veel groetjes en knuffel iedereen ff van ons

Eric & Ineke zei

Ja dat is schrikken als je paard zo wordt gevonden. Nou sterkte ermee.
We vinden de kinderen nu al veranderd als we de foto's bekijken. Dionne lijkt ouder en langer, maar ook bij Ronette lijkt het of ze veranderd is. Alleen bij Mitchell zien we geen verschil. Gek is dat, na een paar maanden.
Bij ons gaan de verjaardagen morgen beginnen. Niet door vertellen maar EricM wordt 40 jaar. Het is toch wat he, zo oud eh jong nog maar.
Matthew was blij dat jullie ook nog even tijd vrij konden maken om te komen, maar trapte er toch niet in. Het besef is er dat dat niet gaat lukken.
We vieren het zaterdag 1 december, gelijk met Matthew zijn verjaardag en ja ook Raika niet te vergeten. Die wordt zaterdag 2 jaar! Wat gaat het toch hard, is het niet met je eigen kids dan wel met de hond.
Bedankt nog voor de foto's en Eric zijn verjaardagskaart. Jullie waren lekker op tijd.

van westroppies zei

Hoihoi,
Het valt ons mee dat je niet eerst voor Mar naar het ziekenhuis moest.
Vervelend voor Tanaya dat haar paard is heengegaan heefft ze er eindelijk een gaat dat arme beestje weer heen.
We hebben de kaarten voor Angela en Peter ontvangen en idd we missen jullie wel met de verjaardagen,maar daar komen we ook wel weer overheen.We zijn ook al aan het aftellen voor de wintersport er ligt al genoeg sneeuw dus daar zal het niet aanliggen.
Hier is het de laatste weken waardeloos weer,veel wind en regen,we hebben liever dat het dan een beetje gaat vriezen.
Maare doen jullie daar nog wel wat met al die feestdagen en party's.
Hoe gaat het met de kids op school?
En met jullie werk?
Angela is gevraagt voor de volwassenecarrousel, dus die gaat dat er ook nog eens bij doen.
Helaas moet ik zeggen dat Richard niet meekomt volgend jaar met vakantie ,want die gaat met een groep jongens weg,achja hij heeft de leeftijd he!(zuipen en 8er de meiden aan).
In het nieuwe jaar zal ik ff kontact opnemen om ff wat dingen aan je te vragen en van de wintersport vertellen.
Geniet straks van de kerstdagen en nieuwjaar met de familie en vrienden.

Vele xxxxx van de westropjes