vrijdag 7 september 2007

vrijdag 7 september

Alweer een week voorbij........de tijd vliegt als je het naar je zin hebt.
De kinderen hebben het naar hun zin op school, maar Dionne heeft wel moeite met de taal, al zien wij al wel enig veschil met een aantal weken terug. Ze doet enorm haar best om het te leren, en de school helpt daar goed bij.
Marcel is geslaagd voor zijn learners rijbewijs, hij mag nu dus niet meer alleen in de auto rijden. Dit is wel behoorlijk krom in het systeem......Je gaat er al rijdend naartoe.....doet de test....slaagd...en mag vervolgens alleen nog achter het stuur als er een volwassene met een geldig rijbewijs naast zit. Zijn Nederlandse rijbewijs heeft hij in moeten leveren en nu moet hij wachten tot het moment dat hij de roadtest mag doen, als hij daarvoor slaagd dan krijgt hij een Canadesch rijbewijs. En ja......dan mag ik het ook gaan proberen.
Verder ben ik nog druk bezig met het invullen van allerlei formulieren.......we zijn bezig met de aanvraag voor onze permanent residence, maar ook met een aanvraag voor kinderbijslag. Ook voor onze verzekering voor de gezonheidszorg moeten wij nog meer kopieen aanleveren dus je bent wel even zoet daarmee.
In ieder geval gaan we gewoon door met invullen, kopieren.....en weet ik al niet wat, en gaan door totdat we hebben wat we willen, of waar we recht op hebben............
We houden jullie op de hoogte...

Groetjes van ons allemaal

7 opmerkingen:

Eric & Ineke zei

Nou Mar gefeliciteerd en succes met je volgende test. Het is wel vreemd zo'n systeem als je al jaren in NL rond rijdt. Maar goed het is niet anders.
Fijn dat de kids het naar hun zin hebben op school. Het is toch een hele omschakeling van hier naar daar en dan nog een andere taal.
Lin succes verder met al die formulieren, het houd je in ieder geval van de straat.

gr. uit Ede

Jan Meijers zei

Haha, dus Mar heeft nu geleerd om leerling te zijn? En zijn kostelijke roze papiertje ingeleverd. Of zijn ze in Canada ok roze?
Tja, Lin, ik kan me nog herinneren dat je al eens eerder met succes met paperassen in de weer was. Je vindt het weliswaar maar niks maar je bijt je er wel in vast. En dan kom je er uiteindelijk toch wel uit, hoewel ik me wel een paar van je verzuchtingen voor kan stellen.
Voor de kids ben ik niet echt bang, hoe kleiner hoe "makkelijker" (nou ja) de omschakeling is. En Ronette heeft intussen een hele kudde paarden om Spijkenisse te vergeten :-)

Grtz, Afra en Jan

Anneke zei

Mar gefeliciteerd met het halen van je halve rijbewijs

eric & mo zei

Tja, denk je dat je eindelijk je rijbewijs hebt...heb je nog niks.
Het zou niks voor mij zijn weer opnieuw rij-examen doen. Brrrr, ik houdt ook angstvallig in de gaten dat hij niet verloopt haha.
Maar ja het is niet anders he. Succes ermee!
Dikke knuf van jullie nichtje.

Trudy zei

Hè hè, leert Mar eindelijk eens autorijden! Geintje!! Fijn dat alles zo goed gaat. Wat Dionne betreft, die klept straks net zoveel in het Engels als ze hier deed in het Nederlands, dat komt helemaal goed.
Mar en Lin, op 29 september hebben we de uitvoering van de "Fellowship of Simonshaven", dus jullie moeten even terugkomen om te helpen. Zeg maar hoe laat jullie landen, dan pik ik jullie op.

XXX Trudy

Unknown zei

Feliciteer Fabienne en Onno van mij !

groetjes, Yvon en Cor

Unknown zei

hoi, hoi

Nou mar ik weet niet waneer jij op moet, maar met een beetje geluk ben ik eerder. Ik moet 2 oktober weer afrijden, dus duimen voor me....
Ik beloof je dan zal ik ook voor jou duimen!!!!!!!!!!!!

dikke kus
luusje