donderdag 2 augustus 2007

2 augustus 2007

De afgelopen dagen hebben we een hoop gedaan.
We hebben weinig geslapen, maar dat heeft te maken met het tijd verschil, en het gaat inmiddels ook al wat beter.
We hebben hier een rekening geopend en een auto gekocht. De auto heeft nogal wat voeten in de aarde omdat we geld over moesten maken van onze rekening in Nederland naar onze canadese rekening, en zelfs een spoedboeking er hier 5 dagen over doet blijft de auto nog even bij de dealer staan tot groot verdriet van Marcel. Een eigen auto geeft toch een bepaald gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid. We hopen in ieder geval dat het geld er morgen wel is, want maandag is hier een feestdag (ze weten hier geen van allen wat er gevierd word, maar wel dat ze dan vrij zijn). Lukt dit niet dan word het alweer dinsdag voordat we de auto kunnen halen.
Dit gaat danooknog eens lekker druk worden dan, want dinsdag kunnen we ook Kennfield van het vliegveld ophalen.
Marcel is al druk bezig met het bouwen van een stal en het treffen van de nodige voorbereidingen voor zijn komst. Ronette helpt ook mee metde voorbereidingen , maar heeft ook bij de buren wat paarden gevonden die ze mag rijden, dus die heeft het behoorlijk druk.
Mitchell heeft hier 2 nieuwe vrienden gevonden (Parker en Darian) die ook dol zijn op videospelletjes dus dat loopt ook gesmeerd.
Dionne deelt haar tijd met de kleinere kinderen en haar nieuwe Gameboy.
De hond heeft zich heel goed aangepast en wij doen ook ons best.
Al met al hebben wij wel het idee dat het tot nu toe lekker loopt.
Voor morgen hebben we in de ochtend het bouwen van de stal op de agenda staan omdat het s'middags te heet word. S'middags maar weer kijken of we de auto kunnen halen, en anders zullen we waarschijnlijk lekker in het zwembad gaan hangen of zo.

5 opmerkingen:

eric & mo zei

We hebben de verhaaltjes gelezen. Blij dat het begin gemaakt is .De rest zal allemaal vanzelf komen. Fijn om te lezen dat de kinderen ook bezig zijn .Via deze weg zullen wij de verhalen blijven volgen.Voor de komende dagen , geniet nog van de vrije tijd die je nog hebt en tot het volgende verhaal.Doei doei

LabZwans zei

Snotverdikke, heeft dat stomme Google scherm mijn eerste stukje verkankelemiend! Grrrrrr. Maar nu ben ik wel aangemeld :-) Ik zei dus: leuk dat de kinderen al contacten hebben. En als Ronette hard genoeg (mee)werkt aan de stal vergeet ze misschien haar tegenzin een beetje. Enne - lekker dat jullie niet onmiddellijk voluit aan de bak moeten!

henk_tiny tonen zei

We hebben al jullie mailtjes en foto,s gelezen en gezien.
heel fijn te horen dat het zo goed gaat met de kids en jullie denk ik ook wel.Het is toch nog een raar idee dat jullie zover zitten.
Inmiddels heb ik ook al met ronette gekletst op de comp, was wel gezellig.Wij vinden de auto ook erg mooi, ruilen???grapje Het is nu 3 augustus en hebben vanmiddag de begrafenis van tante nel gehad, ging heel snel.
Wij houden verder steeds contact, vind het ook wel gezellig heb ik jullie toch nog bij mij.
Geniet nog even van de vrije tijd, dikke kus van ons en we volgen jullie
groetjes aan de kids, doei doeiiii

Unknown zei

Hoi hoi jullie daar in Canada.
Leuk om jullie blogjes te lezen en bedankt voor de foto's. Ik hou het zeker in de gaten. Al een beetje gesettled ? Feliciteer Treavor maar van mij met zijn verjaardag !

Groetjes, Cor en Yvon
http://coryvon.web-log.nl

Trudy zei

Hallo lieve mensen,

Zoals iedereen ben ik ook heel blij dat het zo goed gaat, maar .... IK MIS JULLIE VERSCHRIKKELIJK!!!!

Vanavond laat bel ik, want ik wil weten of Kennie goed aan is gekomen.

Dikke kus, Trudy