dinsdag 7 augustus 2007

Dinsdag 7 augustus 2007

Gisteren was iedereen vrij omdat het een nationale feestdag was. We hebben gevraagd wat voor feestdag, maar niemand wist dat, ze wisten alleen dat ze vrij waren........Voor ons was dat best vervelend omdat we niet door konden. We hebben nog steeds geen verzekering voor de auto, maar Marcel is nu naar de stad om het weer te proberen. Ook het omzetten van ons nederlandse rijbewijs naar een canadees rijbewijs gaat niet zonder slag of stoot. We moeten opnieuw examen doen en krijgen tot die tijd een learner licence.......mogen we alleen rijden als er iemand naast ons zit met een rijbewijs. Wij nog uitleggen dat als je je examen in Rotterdam gedaan hebt je dan zeker wel in Canada kan rijden, maar dat helpt niet echt, het zijn gewoon de regels. Over een paar weken, als we dan ons officiele rijbewijs hebben lachen we er misschien wel om.
Je denkt dat je alles goed voorbereid hebt, maar er blijven altijd wel opstakels in de weg staan.
Vandaag bijvoorbeeld zou ons paard aankomen.........nou niet dus.....
Ik op hoge poten dat bedrijf in Belgie gebeld, waar hij is voor de quarantaine. Zeggen ze doodleuk.....we hadden uw gegevens niet en weten niet waar het paard naartoe moet, degene die uw paard gebracht heeft is dat vergeten aan ons te geven. Werd ik helemaal kwaad, want ik heb hem zelf gebracht......zegt die belg....maar u bent toch in Canada.....
Stelletje domboos...het blijven Belgen...... Maar goed, Kennfield komt nu volgende week aan, en als ze dan de rekening sturen dan zijn we nog niet klaar. Voor de rest vorderd het wel lekker denk ik....Marcel is nog steeds bezig met het bouwen van de stal, maar het is nog geen winter dus hij heeft nog even de tijd. We hebben ook wat regen gehad dus dan ligt zijn project ook even stil. Tussendoor heeft hij de schommel aangepast voor Dionne, de schommel was een band, maar dat deed zeer aan haar kont, nu is het een plank geworden.....veel beter.
Komend weekend hebben we hier een poolparty, dan worden de verjaardagen gevierd van Dionne, Liam en Parker. Mitchel gaat mee in de september viering dus die moet nog even wachten. Zodra er weer foto's zijn dan zetten we die er ook weer op. Voor nu de groetjes van ons allemaal.

4 opmerkingen:

henk_tiny tonen zei

Wat een eikels zeg die belgen, ik zei nog tegen henk ,als ze haar paard heefd leeft ze misschien een beetje op.
Achter haar naam zag ik steeds ik voel me verrot klote .Maar wat zag ik ?pakje sigaretten op tafel en marcel sigaret in de hand stoppen??? hahahahaa.
hoop dat alles nog steeds positief is daar en hoop ook voor jullie dat je je rijbewijs weer haalt.
de foto"s die jullie erbij hebben gezet waren ook leuk , krijg je een beetje een idee, had er al een paar gezien.Hier verder alles wel okee had alleen weer aan varing met rene die rookte wiet, was maar af en toe klojo maar hij gaat stoppen inverband met z"n pillen (mag je hopen)maandag gaat henk weer werken dus alles gaat z"n gangetje.
Hier nog steeds redelijk weer , kan nog steeds zonder jas naar buiten ,is al heel wat hier en de temp. zijn oke
ik groet jullie weer voor even en dikke kus voor jullie allemaal.
ma en henk en rene
doei doeiiiiiiiiiii

eric & mo zei

Je ziet het maar . Het zijn en blijven belgen.En wat betreft het rijbewijs. Achja ,als je mag rijden met een tijdelijk rijbewijs kun je in iedergeval je eigen voortbewegen.Ik heb de foto's bekeken. Lekkere grote werkplaats zeg. kun je je goed uitleven.Hier gaat ook alles naar wens .Lisanne heeft voor het eerst gestaan .Dus WEG RUST(hahaha). We zullen wel een paar foto's doorsturen .Dikke kus van lisanne en de groetjes van monique en mij .houdoeee en doeiii

Unknown zei

Wat een belgen zijn die belgen! Maar goed om te weten dat alles goed is gegaan met jullie en dat het al aardig er op lijkt dat het leven een gewone draai gaat vinden. Hopenlijk Hebben jullie snel je rijbewijs en kun je de omgeveing eens goe gaan verkennen ( al zullen jullie die al best een beetje kennen )
6 augustus is B.C. Day ( Britisch Columbia day ) vraag me niet wat het betekent maar dat sond in een kalender ergens.

Lieve luitjes Ik lees graag weer over jullie belevinissen.

Groetjes Brenda en Ronald

Unknown zei

The British Columbia Day Act, R.S.B.C. 1996 c.34 was first introduced in 1974 as Bill 61 by the Hon. Ernie Hall, the Provincial Secretary under Premier Dave Barrett. The explanatory notes prefacing the bill states: "The purposes of this Bill is to recognize the pioneers of British Columbia by declaring the first Monday of August in each year to be a public holiday known as British Columbia Day."

Happy BC Day all

Ik snap er nog weinig van, maar dat is wat ik kon vinden op het net. Goh zo verheugd op de komst van je paard en dan komt ie niet. Kan me voorstellen dat je een beetje pissig was. Maar goed...komt goed ! Nou dan maar hopen dat je in 1x je rijbewijs haalt. Leuk om weer een stukje van je verhaal te lezen !